Tyllkjolar, graviditeter och en annan hemlig spotifylista.

mitt-i-natten-pussar
Gjorde ett impulsåk till götet en tisdag och provade en enormt vacker tyllkjol. Det såg ut som en dröm i taket och tillsammans, tätt, intill varandra, bildades en glittrande fulländad regnbåge. Jag tror mig använda den på Balen 2010, om inte, en varm sommarkväll i augusti.

Allt tar sin tid. Och varken alkoholrus, mardrömmar om graviditeter eller tandläkarbesök kan på ett ögonblick sväva iväg, bort bakom horisontens ögonhinna och in ner under havet. Ibland behöver man en tom lägenhet att fly till, med nerdragna persienner, där man kan försöka få en slags (ensamtid). Skriv-ro om man översätter.

Människor kan döda med hjärtan.
Citerar Håkan Hellström ”Och jag
hatar att jag älskar dig och jag
älskar dig så mycket att jag hatar mig.”

Kommentarer
Postat av: klara

hjärta malou

2010-02-18 @ 14:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0