tant malou talar med tant britta

Idag på jobbet fastnade jag i en tants konversation. Hon satt vid sitt bord brevid sängen och tjuvlyssnade på mig och min kolleges diskution. Efter samtalet frågade hon lite förunderligt om festivalpratet och sen var konversationen igång.

Britta är en mysig tant som har kort grå page och söta små ögon till. Den röda koftan ger en inblick av behaglighet och man känner sig som en prinsessa när man pratar med henne. Hon hade jobbat på an kabelfabrik i 30 år och bodde mellan gbg och sthlm. Britta gillade att läsa men hon hade aldrig i sitt liv vart på någon festival:
"-nej sådant fanns inte på min tid. Vi dansade bugg. Är den dansen förbi eller? " Så började hon berätta en historia om en misslyckad öldrickning som hennes jobbarkompis hade gjort och efter det frågade hon helt utan förvarning:
"- Blir det öldrickade där uppe också?" och "-Du som är så ung kan väll inte ha dålig minne" appråpå hur många anställda det arbetade på skene sjukhus (efter ett faktamöte annan jag började sommarjobba) ... ja jag hade en trevlig stund som avslutades med att hon skulle läsa vidare...

Jag gillar äldre människor speciellt det som har ett fint leende. Jag måste erkänna att charmen är när man måste höja rösten så mycket att man nästan blir irreterad och alla dessa upprepningar av ord. Tanter är söta och vi liknar dem mer än vad vi tror.
 (mr)


Kommentarer
Postat av: olivia

ja du dolly. du har så rätt så rätt. idag frågade min tant om jag ville ha hennes gammla p-piller eller om hon fick lov att bjuda på en sup. haha ! :)

2008-06-26 @ 18:34:44
Postat av: therese

sekretssen tjejer! vad tusan är detta!

2008-07-14 @ 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0