fast jag tror bara att man inte lever när man gör det

//jag vill också äta pizza i sängen,
men även gömma kanterna under madrassen\\
för ibland gör man det och det är då ns säger att hon inte känner de som hon borde känna.

Fast jag tror bara att man inte lever när man gör det. Ibland måste man stanna upp i verkligheten och se sig omkring, lukta på den. Betrakta och tänka efter. För ibland går allting så fort så att man inte hinner känna känslan av sig själv. Man blir förvirrad och låter sig omedvetet glömma bort vem man är.

Jag brukar stanna upp och jag brukar se mig omkring. Jag har även börjat filosofera också, och jag har kommit på hur underbart det är att borsta tänderna. Springa i trapperna eller höra klick-ljudet när man stämplar kortet på bussen. Njuta av färden, hur sköna säterna är. Spionera människorna runtomkring och försöka rota i deras liv.

För det är ögonblickerna som man inte gör något speciellt som man ska tänka efter,  för de vackra stunderna minns man omedvetet...


Kommentarer
Postat av: klara

jag tycker att du har helt rätt.

2008-06-03 @ 11:57:38
Postat av: SaraH

Malou; du har alltid varit så bra! Nästa gång jag ska stämpla mitt busskort, ska jag stå kvar en sekund extra och tänka på dig och mig! När vi stod där inför mellanstadiediscot i din hall och tog kort på oss själva och sa: -Vad snygga vi är! ;);)haha

KRAMAR!

2008-06-09 @ 22:53:22
URL: http://www.123minsida.se/stallstubbered
Postat av: Anonym

Malou; du har alltid varit så bra! Nästa gång jag ska stämpla mitt busskort, ska jag stå kvar en sekund extra och tänka på dig och mig! När vi stod där inför mellanstadiediscot i din hall och tog kort på oss själva och sa: -Vad snygga vi är! ;);)haha

KRAMAR!

2008-06-09 @ 22:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0