Hon tänker på honom, för att han inte tänker på henne.

Lyssna på min musik.
Några låtar som får mig att vändas ut & in på några sekunder. Jag rodnar och känner mig naken. Som om jag är flickan i serien där tankebubblor är verkliga och alla kan se mina hemligheter.

(En bild av ord. Den här gången bär hon en svart manlig kostym som ger en glittrande kontrast till det ofärgade långa håret. Hennes rosiga kinder skrattar medans hennes slitna svartvita jens smeker de fasta lårens insida. Under sulan ligger en tia som hon har minne från en festival. Den ger tur för hon tror på det. Hon tänker på honom, för att han inte tänker på henne) 
 
-Det är lykstolparna som iaktar henne. På dagen är hon som är betraktaren.
Ibland när hon går på torget utanför konsum kan hon känna sig iakttagen. Det är när stjärnorna existerar och allting runtomkring henne sover. När hon i stort sett smyger förbi de stora och främmade byggnaderna och låtsas att hon är osynlig. I hennes huvud roterar orden: Vänd dig inte om, vänd dig inte om och de främmande språket gör henne osäker. Ibland känner hon en pistol i ryggen men sanningen är om man låter rädslan bilda en slags illustration lurar man sig själv, som en mardrömms-inledning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

galet bra malou /k.

2008-12-22 @ 21:35:18
Postat av: Anonym

lyssna på det här :) http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=7051606

2008-12-24 @ 12:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0