vem. är. hon.

ibland lever hon
virvlande moln & lätta fotsteg
bekväma troser
ger inga smärtfulla ränder,

ibland lever hon inte
tiden stannar, sparsamt
slutna ögonlock och
fastande leenden

Tycker om att titta på pojkar med stora byxer. Se in inblick i en annan människans liv. Försöka mig förstå hur flickor kan dansa i högklackat. Jag ser mig själv som en gåta. Föredrar regn. Snygga långhåriga tjejer är det bästa jag vet. Min lugg består av mystik. Är inte intreserad av rosa. Min passion är att träffa männsikor. Älskar insperation. Föredrar pussar i pannan. Jag gillar inte att stressa. Musik är som att köpa converse. Ringar ger in inblick på vem man är. Ringar är fina att kolla på. Impuls impuls, livets hemlighet. Kramar får en att rodna. Vin. Dans får jag träningsverk av. Lider av varma fötter. Längtar efter en ny väska. Kors runt halsen är fina, Använder bekväma kläder. Tvättar helst aldrig håret.


Kommentarer
Postat av: Eve

Vem är man om man inte bär ringar då?

2008-12-09 @ 23:25:03
Postat av: k.

jag är kär i dina texter.

jag är den första som kommer köpa din diktsamling NÄR den kommer ut!

2008-12-10 @ 15:05:30
URL: http://klarasimonson.blogg.se/
Postat av: Elmelid

Fattar fan ingenting malou;):D Men det gjorde en nog allt lite glade ändå

2008-12-10 @ 19:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0