Andas nare på huden

Du är kriget inom mig, ett krig
blek vinterhud ett förvirrat hjärta
dina blundande ögon
framkallar suddiga fotografier
av mig, i mig, om mig
-
nakna cirkulationer mellan lakan
du viskar: är det bara nu vi är vita?
jag blundar, din hud emot min skaver
likt asfalt som fastnar inuti
-
jag är kriget inom dig, ett krig
brustna fragment ovanför höftbenet
ristar in önskningar på huden
ett sätt att minnas mina drömmar
när jag har glömt av vem jag är
förlorad i dig
-
jag dagdrömmer
dagdrömmer om lyckorus i magen
om tårta i sängen
om imperfekt
din hud emot min skaver
likt asfalt som fastnar inuti
-
Vi är kriget inom oss, ett krig
penetrerar varandra med blåmärken
håller andan
ser kontraster av liv
suddar av mig
min kropp från dig
-
Du och jag, alltid ett krig
alltid ett krig, jag och du
-
bara ett krig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0