i sängkammaren och under taket.

jag har isolerat mig under himlens glittriga vingar. i skuggan mellan fyra bleka betongväggar. några dagar i mars, har jag parradellt med en annan isolerat mig. under himlens glittriga vingar. i skuggan mellan fyra bleka betongväggar.

de bubblor som finns innuti mig, i min hud och bland mitt blod. jag var dem kommer ifrån. jag kan vägen till deras hemland. och snart, snart inom en snar framtid kommer de att suddas ut och ersättas av nya. det gör dem alltid. jag har skrivit om det förr och jag skriver det igen.

"de rädslor som existerar på
insidan av min bubbla
stöts så småningom bort
och ersätts av nya"

i hemlighet skriver jag en dikt. det har tagit mig tre år att försöka sätta en punkt. hitta det perfekta orden till de perfekta meningarna. jag är inte klar än, jag har knappt börjat. mina kinder rodnar, jag blir frustrerad. (varför når inte orden ut till mina fingarar) den ska vara klar innan maj. jag har till maj på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0