Morgonpuss

 

Inatt drömde jag att jag somnade i ett ljusblått rum. Rummet hade vita lister och på den ena väggen hängde The Beatles och på den andra några lp-skivor. I taket svävade en sån där fläkt som egentligen ska snurra, men den stod stilla, gav inga ljud alls. Under fläkten stod en naken lång golvlampa på det färglösa parkett golvet, ensam och tanken slog mig- rummets taklampa saknade glödlampor.

 

Sängen var placerad längst in i rummets hörn. En stor säng med blekta lakan och dofter av sköljmedel. Om man råkar somna i den så tror jag att man drömmer om varma sommarnätter, crescentcyklar och skogsgläntor.

 

Just nu ligger det en kvarlämnad skinkmacka på det ljusblekta lakandet. Och en del drömmar också. Och en efterlängtad morgonpuss.

 


Kommentarer
Postat av: julle

snygg som fan

2010-01-29 @ 09:53:56
Postat av: Anonym

bland mina ljusblekta lakan ligger en bunt minnen, en större hög med drömmar och fläckar med oro.



amanda

2010-01-30 @ 18:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0