Konst och fransk musik.

Min kofta kittlar mig. Min kofta är tjock och varm och kommer från en secondhand affär. Storleken är L. Det är en manlig grå kofta och om jag ville så skulle jag kunna krypa in i den och se mig omkring. De stora mörkgrå knapparna är egentligen inte så fina, de ser gamla ut och skulle passa på en farfar som använder hängslen. Längst ner på kofta sitter det två fickor, en på vardera sida. De är nästan osynliga men om man betraktar koftan riktigt noga kan man se öppningens skuggor bland de ljusblåa nästan genomskinliga mönstret.

 

Han som har ägt koftan hette nog Karl. Och han är nog en snäll farbror med många barnbarn. Jag tror Karl är 88 år och jag hoppas att han tycker om konst och fransk musik. Karl röker pipa och han har lingonsylt på allt han äter, till och med på ärtsoppa. Han är också fascinerad av människan, och har snart skrivit färdigt en självbiografi. Ibland överaskar han sin fru med blommor och varje morgon sitter Karl på deras veranda och äter luften. Han lyssnar på människors dialoger medan han blundar och svarar rösten på radion.


Kommentarer
Postat av: cecilia

fyfan så bra malou! Det tar sig

2009-11-12 @ 18:35:20
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: Qb

neh, eller typ :P hos pappa. haha, dudå?

2009-11-17 @ 12:00:24
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: Qb

Bra skrivet!

2009-11-19 @ 14:03:41
URL: http://angelacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0