Det regnade ballonger och vi lyssnade på Håkan.

Det regnade ballonger den eftermiddagen. Förtrollande ballonger som speglades i regnbågens alla färger. Det var som när man var liten. Då man skickade ut hemmagjorda inbjudningskort och bara bjöd sina flickvänner. Då man tog på sig sin finaste klänning och ett par kalasbyxor, kammade håret och placerade ett stort grönt spänne i form av ett hjärta i luggen för att känna sig fin. Då man öppnade presenter & paketer och till sin överraskning fick man antigen en parfym, ett par örhängen, ett armband eller bokmärken. Då man var liten. Bara liten och levde som ett barn ska leva. I form av ett färgglatt paket. 

 

På mina kalas hade alla på sig prinsesskronor och jag bjöd på den traditionella fjärilltårtan. Min barndomsvän Malin Långmo hade de högsta platåskorna och Therese Gustavsson hade det finaste håret. Sara Höglund var hon som skrattade högst och Sabina Berntsson, tjejen som alltid hade bäst presenter. Min pappa var servitris och min mamma tog rollen bakom skynket i fiskedammet. Min bror Lukas fick inte vara med, det var ju ett prinsesskalas?


Våran Klara fyllde 18 år och vi firade henne hos julia. Vi lyssnade på Håkan och drömmde oss bort till sommarlivet, 

Kommentarer
Postat av: k

fint

2009-05-05 @ 13:44:29
Postat av: Johanna, gravid i vecka 35

Det har vi ju redan fixat ;)

2009-05-05 @ 19:47:19
URL: http://hojtan.blogg.se/
Postat av: julle

det var ett fint kalas :)

2009-05-05 @ 20:25:57
Postat av: Caroline Kursiv

låter underbart fint måste jag säga.

2009-06-23 @ 15:56:38
URL: http://carroballast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0