Du kan få bestämma rubriken själv

Flickan blåser såpbubbler i den tomma och händelselösa världen. I en av bubblorna lever jag. Fullt av färger kombinerat med mönster och kontraster. Själv är jag en gråskala och för varje kärleks-kyss stiger min färg-barometer. I min bubbla ryktas det om undergång och imorgon blir det en slags revolution i mitt liv. Som att gå ut på en planka från ett läskigt sjörövar-skepp, ungefär. Hoppas att alla onda bassiller flyger ut ur mina andetag ikapp med melodierna, en slags biktning.

Jag har införskaffat mig en gammal skrivmaskin för 40kr från Erikshjälpen häromdagen. Den är liten och grå med svarta knappar. Det bästa är att man kan bära med sig den under armen eller i en väska ifall man har lust. Jag älskar den och  nu kan jag svara på Klaras mystiska brev. Även skicka barnbrev till min lillasyster Ronja som för ett tag sen lärde sig att läsa och skriva.





Jag var och besökte klara för några dagar sen. Hennes rum blir fantastiskt snyggt. Sådär drömlikt med personliga seconhand-möbler blandat med tänkvärda fåglar som ska flyga i cirklar på väggarna. Nästan lika vackert som Plaths poesi. Underbar dag! Jag hann inte ens vakna innan jag skulle ner under täcket och brottas med mina drömmar igen.



Fotograf: Klara Simonsson

Kommentarer
Postat av: Tjelsi

vart ska jag börja?



1 du är underbart vacker

2 din blogg är skitsnygg

3 du skriver fantastiskt



En funfact är att jag har en gammal skrivmaskin från 20-talet som jag ärvde när min farfar gick bort. jag skrev i bok på den. DEt var jobbigt minsann, men nu går faktiskt diktboken att köpa ^^ (dock skriver jag inte varje kopia på skrivmaskinen längre! ^^)



kommer definitivt följa din blogg, ha en trevlig helg!

kram

2009-03-29 @ 14:34:47
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Anonym

innan jag kan skicka mitt brev måste jag få din adress, för den har jag nog inte.

fina ord från fin kvinna, som vanligt

2009-03-30 @ 09:22:43
URL: http://klarasimonson.blogg.se/
Postat av: klara

adressen du skall svara till får du med brevet som kommer inom en snar framtid.

2009-04-01 @ 09:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0