sylvia plath. ett tips bara


Noterna med sina melodier till kamrater dansar våldsamt in i mina öron samtidigt som mina grönögda ögon försöker uppfatta vad de betraktar. Hela världen snurrar och jag känner mig som en gul karusell. Där allt blir festligare och festligare ju snabbare den roterar.


Tillvaron är glittrig, paraplydrinkar i plural och överdoser av/med livsglädjen. Skavsår i pumpsen och blottade bröst. Det är som om allting kan hända därför att ingenting är omöjligt. 


Jag befinner mig på dansgolvet mitt under discokulan. Människorna omkring mig skrattar, de har också noter på besök. Stjärnor faller regelbundet ner från takets mittpunkt, över våra huvuden liksom viljan att vara kvar. Allt känns så vackert och jag låter kroppen omedvetet stanna upp en stund, för att hinna med sekunderna och för att se ifall det inte är en dröm jag lever i. Jag blir nästan övertygad, för plötsligt blir allt svart men noterna i mitt huvud dansar fortfarande och dina händer som skymmer mina ögon känns som kärlek. Mera glitter faller och suget efter hjärtan kommer. Den gula karusellen snurrar fortare och fortare men musiken avtar. Jag hör endast dina nakna andetag och jag ser bara din svarta skugga. Vi står i en iglo i skydd av en osynlighetsmantel och du har fortfarande dina händer för mina ögon. Jag låter mig otåligt smeka dem medens du snurrar mig ett varv. Du tar tag om min midja och ser rakt in i mina ögon. För ett ögonblick trodde jag mig du vara drinken i mitt glas och jag låter mig bli bekväm under ditt paraply. Du böjer dig sakta ner och viskar att discokulan vi har över oss fungerar likadant som en mistel. Jag hinner varken uppfatta eller plinga på förrän du öppnar entrén till dina rökfyllda lungor. Du är impulsiv och det är en del av ditt sätt.

Stjärnorna som faller växlar elegant till hjärtformat och du kysser mig ömt och stillsamt. Du låser upp hela din erotiska serie på bara några sekunder och jag kan höra om dina fantasier bakom husknuten. Alltihopa känns som en dröm men när noterna av musik börjar pulsera i mina öron igen ser jag ingen svart skugga. Jag ser en man inte bara en man, utan en man med en verklighet. 


°http://www.myspace.com/thisisfirstaidkit
°http://www.myspace.com/anebrun


Kommentarer
Postat av: qube

Snajsigt med brillorna nu :P

2009-02-10 @ 00:04:40
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: /m

jaa, otroligt! Min man tyckte de var avskyvärda, varför sålde du dina?

2009-02-10 @ 13:24:23
URL: http://tantmalou.blogg.se/
Postat av: jennifer

du skriver mycket bra malou, mycket bra.

2009-02-10 @ 20:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0