Känns som Emmaboda 2010

 

Vi går över gatan i Emmaboda. Bort från staden och in i naturens melodier. Solen smeker våra nakna ryggar och insekternas spår på våra ben är så gott om bortglömda. Vi njuter, vi är lyckliga. Vi kunde gjort som fåglarna gör. Vi kunde låtsas att vi flög fram med armarna lodrätt från kroppen. Jag hade vart en duva. Men vi är människor. Det är människorna som lever här. Staden är så gott som död. 

 

Passerar den översvämmande secondhand affären och övervägde om att inte gå in. L dansar fram och det är underbart att se K så glad. Vi blir avbrutna av en utländsk man som kommer gåendes emot oss. Han snor vår uppmärksamhet genom hans entusiastiska kroppsspråk. Den främmande mannen pekar emot min mage och cirkulerar men händerna samtidigt som han säger ordet "bäebe". Hans svenska är dålig men jag kunde olyckligtvis tyda hans språk. 

 

Jag tittade ner på min mage

Han trodde jag var gravid

Känns som Emmaboda 2010


Kommentarer
Postat av: k

äntligen!

2009-08-10 @ 12:59:00
Postat av: linnea

!!!!!!!! :D

2009-08-17 @ 14:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0