bubblor om livets hemligheter

Jag trivs i min lilla vindsvåning.....

För-de-mesta-dels är parsiennerna nerdragna och lampan är tänd. Jag kan bjuda dig på te ifall du har tid? Vi kan hänga oss ut igenom fönstret och låtsas att vi flyger. Mitt fönster är stort nog för oss båda två men akta dig för snetaket & den lilla golvhöjningen till sängkammaren. Och du måste kuta på ryggen när du går, för tvärs över taket hänger det två parradella stålpinnar som jag hänger upp vackra klänningar. Men det är det värt för när man ligger på golvet och kollar upp emot taket ser man hur fint det är. Fast du får lova att akta vart du placerar dina fötter. Men när du ändå är här på besök kan du också kan sätta upp ditt konstverk på min poesivägg, den som inte finns än för du ska inleda & förvirra.. så som du alltid gör. Eller så kan du skicka det på posten för jag älskar hemligheter från anonyma människor.

godnatt 4ever.. and ever


Kommentarer
Postat av: klara.

jag vet inte om det behövs några ord.

att läsa dina texter är bland det bästa som finns.

dina formuleringar. oh. du kan verkligen konsten att gripa tag och sätta igång mina tankar.

2008-08-28 @ 22:10:13
Postat av: anonym människa

Jag kan godnatt smsa dej och berätta om takklättrande och bergssittande tänkare, förbereda dej om alla dina kriser innan JAG ens har haft dom och klaga allmänt över att vi spelar för lite tv spel. Sen ska jag nog tänka ut lite mer kreativa saker som slår målade väggar och hemliga presenter i skåpen:)

2008-09-02 @ 00:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0